SON DAKİKA
--:--:--
Ekonomi

Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları Kar Dağıtım Şartları Netleşti

Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın yeni tebliğiyle Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları’nın (GYO) kar dağıtım şartları netleşti. Taşınmaz kazançlarının en az %50’si dağıtılacak.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları Kar Dağıtım Şartları Netleşti

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Kurumlar Vergisi Genel Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu düzenleme, gayrimenkul yatırım ortaklıklarının (GYO) elde ettikleri taşınmaz kazançlarının kar payı olarak dağıtılmasına ilişkin şartları belirledi.

Kurumlar Vergisi Kanunu’nda yapılan değişiklik uyarınca, fon ve yatırım ortaklıklarının (emeklilik yatırım fonları hariç) taşınmazlardan elde ettikleri kazançlara uygulanan istisnadan yararlanabilmeleri için bu kazançların en az yüzde 50’sini belirli bir süre içinde kar payı olarak dağıtmaları gerekiyordu.

Taşınmaz Kazancının Hesaplanması ve Dağıtım Detayları

Bakanlıktan edinilen bilgilere göre, yayımlanan tebliğ, taşınmaz kazancının net olarak nasıl hesaplanacağını, ortak genel giderlerin ve amortismanların dağıtımını detaylandırdı. Ayrıca, zarar durumunda dağıtım şartının nasıl değerlendirileceği konuları örneklerle açıklandı.

Tebliğ ile kurumlar vergisi istisnalarında kar ve zararların değerlendirilmesine ilişkin de yeni düzenlemeler getirildi. Belirli bir faaliyete özgülenen istisnalarda ilgili faaliyetler bütün olarak ele alınacak. İşlem bazlı istisnalarda ise her işlem ayrı ayrı değerlendirilecek.

Örneğin, teknoloji geliştirme bölgeleri, serbest bölgeler veya yurt dışı şube kazançları gibi faaliyet esaslı istisnalarda, aynı faaliyet kapsamındaki zararlar kazançlarla birlikte değerlendirilecek. Taşınmaz satış kazancı veya iştirak hissesi satış kazancı gibi işlem esaslı istisnalarda ise her işlem için ayrı bir değerlendirme yapılacaktır.

Yatırım Teşvik Belgelerinde Vergi Düzenlemesi

Tebliğ kapsamında, yurt içi asgari kurumlar vergisi uygulamasında yatırım teşvik belgelerine ilişkin de düzenlemeye gidildi. Daha önce, 2 Ağustos 2024 tarihinden önce düzenlenen yatırım teşvik belgelerindeki mevcut yatırım tutarları hesaplamada dikkate alınıyordu.

Ancak, bu tarihten sonraki belgelerde yapılan revizeler sonucunda ortaya çıkan tutar artışları asgari vergi hesabına dahil edilmiyordu. Yeni tebliğ ile 2 Ağustos 2024’ten önce yatırım teşvik belgesi alan ve sonrasında belge revizesi yapan mükelleflerin yaşadığı tereddütler giderildi.

Bu düzenleme sayesinde mükellefler, kanunun ilgili maddesi kapsamında alınmayan vergilerini, 2 Ağustos 2024 öncesindeki yatırıma katkı tutarını dikkate alarak veya belgedeki değişimleri yansıtacak şekilde oranlama yaparak tespit edebilecekler. Ayrıca, tebliğe geçici vergi uygulamasına ilişkin “dördüncü geçici vergilendirme dönemi” ibaresi de eklendi.

Yorum Yap

Benzer Haberler

Tümü
Avrupa Komisyonu Türkiye Gıda Güvenliği Denetimlerini Başlattı
Avrupa Komisyonu Türkiye Gıda Güvenliği Denetimlerini Başlattı
16 Uluslararası Tarım Orman ve İnsan Fotoğraf Yarışması ödülleri belirlendi
16 Uluslararası Tarım Orman ve İnsan Fotoğraf Yarışması ödülleri belirlendi
Bakan Yumaklı Türkiye Örtü Altı Üretimde Avrupa İkincisi
Bakan Yumaklı Türkiye Örtü Altı Üretimde Avrupa İkincisi
Karaman Un ve Unlu Mamul İşletmelerinde HACCP Denetim Eğitimi Tamamlandı
Karaman Un ve Unlu Mamul İşletmelerinde HACCP Denetim Eğitimi Tamamlandı
Tarım ve Orman Bakanlığı 92 Cuma Buluşması ile Üreticilerle Bir Araya Geldi
Tarım ve Orman Bakanlığı 92 Cuma Buluşması ile Üreticilerle Bir Araya Geldi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat New York Forumunda Diaspora Etkisini Vurguladı
Ticaret Bakanı Ömer Bolat New York Forumunda Diaspora Etkisini Vurguladı
Haberin Doğru Adresi
Gaziantep Detay

Gaziantep Detay, Gaziantep ve çevresindeki gelişmeleri anlık, doğru ve tarafsız habercilik anlayışıyla okuyucularına ulaştıran dijital haber platformudur.

2026 Gaziantepdetay.com.tr © Tüm hakları saklıdır.